fredag 11 september 2009

Mår bättre! men lite lack också förstås...

I morse var det helt ok vilket fick mig att gå till jobbet. Under eftermiddagen har jag kramat mig igenom Kumlamarken. Träffade nämligen massor av gamla elever och dom jag har nu såklart. Detta är både baksidan och framsidan av att både bo och vara fröken i en så liten stad som Kumla. Allt beroende på humör - i dag var det framsida.

Shoppade gjorde jag också. Fick gå in två gånger på apoteket och inhandla olika medikamenter så jag samtidigt kunde ta ut lite kosing. Trots det missade jag en fin sjal jag tänkt mig för hon som sålde hade packat ihop när jag kom med pengarna i högsta hugg. Nåja jag sparade 150 kronor där. En plånbok, en väska, en sån där skön huvudmassagepryl jag ska ha till mina elever och, himlen vare lovad, en flaska Super 10 inhandlades. Så mycket har jag inte köpt på nån marknad på flera år. Frk T som fick en egen hundralapp och gick på ensamt upptåg med sina polare inhandlade sockervadd, godisremmar, en munk, ett par såna där randiga glasögon eller vad man ska kalla dom. Dessutom kostade hon på sig en fläta i håret.

En sak gjorde mig dock ganska förargad eller kanske till och med upprörd. De sålde en sorts låtsascigaretter som rök när man sög på dom. Dessa såldes till BARN! Såg ett antal av mina elever som är 10 år gamla och massor av andra ungar gå omkring med cigg i munnen och bolma. Vad fan är detta! Stor uppmaning till Lions: Se för katten till att detta inte förekommer till vårens marknad för då går jag igång ordentligt, jag lovar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar