söndag 27 september 2009

Nu infann sig skrivarlusten!

Typiskt när klockan snart är 23 och jag verkligen borde nanna kudden. Då poppar idéerna upp som svampar i hjärnan och det bara för att K-G skickade en kul låt på mailen.

Denna dag har annars ägnats åt skoljobb och skoinköp åt fröknarna T och L. Frk L var här eftersom R ägnade sig åt att slå någon sorts världsrekord i att prata med så många som möjligt. 1064 stycken lyckades han hinna med. Snacka om speeddejting, det kan inte bli några långa konversationer precis. Nåja det kallas för radiotest och är någon sorts tävling för radioamatörer som gillar att vara vakna hela nätterna och snacka med folk i jordens alla hörn (kan man säga att jorden har hörn, känns knäppt).

Lite tv har det blivit på kvällskvisten bland annat Idolrepriser (Frk T:s order). Såg sen att Morgna Alling var förbannad på Idol-juryn (Facebook naturligtvis, vi är liksom vänner där han och jag, fast vi aldrig träffats. Han är mest tacksam för att jag röstade på honom i Let´s Dance kan man säga). Blev alltså tvungen att gå in på Aftonbladet och kolla in hur taskiga de varit mot en tjej som åkte ut. Det var de så klart, allt för "bra" tv. Det mest märkliga var dock att den förra, asataskiga - för att använda ett Frk T-uttryck, juryn hade mage att tycka att den nuvarande var sååå dum. Minnet av hur skittaskiga de själva var är tydligen kort.

Hela första delen på detta program går ju ut på att vara taskiga mot folk som inte själva begriper att de kanske inte kan sjunga eller att de inte ser ut som en idol ska, vilket nog är minst lika viktigt. Jag brukar av den anledningen inte kolla på de första delarna. Jag hoppar istället in när de kommer till fredagsfinalerna för det är först då det blir kul. Tills dess fortsätter jag att kolla på Diggelo om jag är hemma. Även om det får mig att verka precis så gammal som jag är.

Nu ska jag ta mitt block och krypa i bingen och skriva lite sketcher. Sov sött. Och kom ihåg; det är ok att sova lite mindre på söndagnätterna eftersom man ofta sovit för länge på morgonen. Man tar igen det genom att sova jättedjupt nästa natt så det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar