söndag 1 februari 2009

Teaterkarriär

Min teaterkarriär har startat...fniss, stora ord kanske

Gunilla Orvelius ringde nyss. Hm spännande, har fått veta att jag ska spela svartråtta i Nils Holgersson. Känns helt okey, ligger inte så långt ifrån hästar, bakterieflickan Salmonella, Insemina och annat skumt man klätt ut sig till och agerat som efter bästa förmåga. Men jag fick en roll till, visserligen stum men av mer karaktärslag (konstigt ord). Jag ska spela en mamma vars familj dör en efter en i TBC och slutligen också hon själv. Onekligen en bit ifrån det jag gjort förut och det ska bli såååå spännande. Sen ska man också vara med i en massa scener, som gås, gråråtta, människa lite här och där.

Fröken T fick också sina roller, hon ska givitevis vara alla de där sakerna som alla får göra t.o.m. en vägg tror jag ska göras på mänskligt vis. Hon ska också spela fattig tiggarflicka och sjunga tillsammans med Lekebergs lilla sångstjärna. Jättespännande för en liten tjej på snart 9 år.

Detta samtal gjorde att jag missade Mia o Klara, får väl helt enkelt utnyttja SVT:s service att kolla på program i efterhand. Sen är ju SVT 24 en räddning, där går allt i repris stup i kvarten, så det löser sig nog.

I går var det fest
Vi startade minglet redan kl. 15 med glögg, kex, pepparkakor och ost i stora lass. Jösses så vi vräkte i oss. Men vadå vi var hungriga som vargar för någon lunch hans inte med. Framåt kvällen kom Mr f.d kommunalråd med nybakade mackor, hemgjorda köttbullar och kassler så då satte vi fart igen. Det gick en del vin också ska sägas det blir lite knepigt med glögg till mackor. En liten fröken A gick lös på vårt klädförråd och catwalkade för oss i den ena kreationen värre än den andra. Bild kommer i ett nytt inlägg. Morr Vista är inte helt sammarbetsvilligt och har tydligen inte samma kortkommandon som XP.












2 kommentarer:

  1. Grattis till rollen/rollerna!

    SvaraRadera
  2. Svartråtta! Haha! Ser hur du kommer jobba på din rollkaraktär.

    SvaraRadera