måndag 2 februari 2009

Betoningar

Hur uttalas Lekeberg? Lekeberg eller Lekeberg det förstnämnda är givetvis rätt om man inte är från Karlskoga. Nåja detta låter väl fullkomligt obegripligt och det är det också men om man tarett trött gäng styrelseledamöter som försöker ha två möten nästan samtidigt så kan det bli så. Vi har haft styrelsemöte i Amatörteatersamverkan i Örebro län förkortat ATSÖ och nästan samma människor förutom mig själv och en herr C sitter också i styrelsen för ATR (har också med amatörteater att göra) så därför slår vi alltid två flugor på smällen...

Lindesberg låter vansinnigt kul om man betonar det fel, tja eller vad är fel egentligen, det kanske bara är dialekter, men testa att säga Hallsberg det blir också kul, faktiskt! I alla fall kommer mina polare från denna kväll le.

Vi planerade lite också mellan fnissandet och i höst ska vi ha en teaterfestival och just nu har jag fått i uppdrag att undersöka om inte Kumla är den optimala platsen för ett sådant arrangemang. Så nu är min almanacka snart så sprängfylld med teater så jag vet inte när jag ska ha tid att jobba (för försörjning alltså, har ju dessvärre inte heller ett yrke som funkar utan engagemang) eller annat liv för den delen. Men det är ju kul också. Skit jag som lovat mig själv att krypa i bingen senast 22 och nu har Seinfelt börjat...blir en trött morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar