torsdag 19 februari 2009

Kampen mot hundhåret


Grrrrr jag hatar hundhår som inte sitter fast på hunden!

Just nu fäller Penny och det är inte måttligt hur mycket hon behagar släppa ifrån sig. Dammsugaren står ständigt i hallen vilket gör att alla måste kliva/hoppa över vidundret. Aparaten och jag är inte helt sams heller. Den har en förmåga att suga sig fast i golvet vilket gör det hela gravt arbetssamt. Om den inte fastnar i golvet så suger liksom slangen ihop sig på ett ställe som har blivit en aning förslappat eller hur man ska säga... Nåja hundhåret samlar sig i stora sjok lite här och där, gärna på svåråtkomliga ställen, vilket gör att man får kräla omkring för att få tag i allt. Luftvärmepumpen som jag fick installerad i somras blev jag tvungen att stänga av under "kampen" eftersom den gjorde att allt flög omkring och ju mer jag dammsög ju mer flaxade hundhåret runt. Jag tvångskommenderade hundkraken till pannrummet där jag gick lös på henne med gummiskrapa och karda och herre jösses vad mycket hår som lossnade, det känns som att hon snart kommer vara en welshisk nakenhund istället för en welsh springer spaniel. Det vore ju fint om lite päls ville sitta kvar jag inbillar mig att hon är lite sötare med päls än utan.


Pizza fäller inte något än så länge utan hennes päls blir bara finare och längre, vilket får mig att med fasa se fram emot att hon kommer fälla hon också. Förmodligen sker detta lagom när Penny slutat fälla. Suck...vad jag längtar till vår och sommar då dörren kan stå öppen och dammet liksom virvlar ut av sig själv (det kan man i alla fall inbilla sig).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar