torsdag 5 februari 2009

Äntligen städat och äntligen schlager

I dag kom jag äntligen till skott med kampen mot hundhåret. Har damsugit en hel påse full! Det var stora tjocka lager i hörnen och under soffor och skåp med damm och hundhår. Herrn i huset Mr findus har säkert bidragit han också för fy för den lede. Har nog aldrig haft så dammigt och det vill inte säga lite det vet alla som känner mig väl, lol.

Men nu känns det fiiiiint för nu är det klaaaart. Bra till helgen då jag ska sjunka ner i soffan i mitt välstädade vardagsrum, tända massor av ljus och se mitt favoritprogram alla kategorier, Melodifestivalen! Jag vet att det är en aning nördigt men jag älskar detta program, både de bra låtarna, de usla som går att göra om till magnifika revylåtar med nya texter och de knasiga kläderna. Melodifestivalen är alla revymakares favoritprogram men jag erkänner att jag gillade hela detta kalas även innan jag tänkt tanken att skriva revynummer.

Fast först ska jag heja lite på Morgan i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar