måndag 9 februari 2009

Solsken!

Stort tack till min kära hyresvärd! Jag undrar om han läser min blogg, för när jag kom hem från jobbet denna oerhört vackra solstarka vinterdag så var planen bakom carporten plogad! Herr K har visserligen en traktor och har mycket gentilt byggt min carport men han har givetvis ingen som helst skyldighet att ploga åt mig. Nu har han ändå gjort det och jag är sååå nöjd och glad för det.

Vilken dag va! Sådana här vackra dagar som börjar med en fullmåne som lyser lika starkt som en strålkastare på morgonens hundpromenad kl. 6 är nästan fullkomliga. Himlen blev efter en stund hyresvärd till en lika fantastisk sol som lyste och VÄRMDE hela dagen. Vi hade sådan tur på jobbet idag. Ungarna skulle åka "skriller" eller vi hade skrivit "isdans till klassisk musik" i veckobrevet vilket fick ett antal killar att ha stora skälvan hela förmiddagen. De trodde på fullt allvar att vi tänkte tvinga dem att dansa med varsin liten flicka på skridskor! Men vi (nja kollega M) hade fixat ut en bandspelare och ungarna fick åka till Mamma Mia och Disneymusik (tja ganska klassiskt faktiskt, på sitt vis) precis som de själva ville. Själv ägnade jag mig åt att knyta skridskor och vända nunan mot den klara gula. Faktum är att sådana här dagar kan jag faktiskt förlika mig en aning med vinter. Själen mår så mycket bättre av sol, nu väntar jag bara på vårkänslorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar