måndag 16 februari 2009

Otur och det är inte fredagen den 13:e

Känner mig som om jag åkt genom en ångvält, hur nu det känns. Lyckades givetvis med konststycket att halka på isen nedanför trappan när jag glad i hågen efter utfört arbete skulle gå till bilen och köra hem till jyckarna. Slog mig som fan, rent ut sagt! Lyckades slå näven i något vasst så en åder liksom; splasch, bara sprack och började sprida ut sig under skinnet. Landade dessutom på hakan så i morgon lär jag vara snygg som tusan. Oroar mig dock mest över att kiropraktor H:s jobb ska vara ogjort så att jag får börja om från början. Har nu varit hos H nio gånger och han är visserligen en trevlig snubbe på alla sätt och vis men det blir ju dyrt...suck. Jag hoppas nacken ligger kvar i det läge som han lyckats få den till, det gör inte så jätteont än i alla fall. Min chef som vi också kan kalla H kom dock med de uppmuntrande orden att jag kommer känna varenda ledbruten muskel och led i morgon. Kan tro det.

Hade dessutom extrajobb på Studiefrämjandet eftersom det blivit lite fel info till våra dansgrupper. Onsdagsungarna trodde att det skulle vara dans på sportlovet vilket det inte alltså inte ska. Sagt och gjort bara att sätta igång och sms:a (tack och lov för den uppfinningen) och ringa till ungar i tre grupper. Hann med andra ord inte mycket teaterjobb idag men det finns ju fler dagar. Måste nu fundera på positiva saker så kanske det kommer ett inlägg till under kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar