fredag 30 januari 2009

Fredagsstädning

har jag egentligen aldrig ägnat mig åt. Jag har aldrig förstått vitsen med att förstöra fredagarna med något så trist som städning men i dag hade jag ändå tänkt tanken. Det blev väl sådär men jag och kollega C kom liksom i gång på skolan innan vi slog igen bygget för helgledigt. Vi fräste över slarviga ungar både skolans och våra egna och plockade här och där och jag tänkte att det är lika bra jag fortsätter hemma medan ångan är uppe.

Kom liksom av mig och började grovjobbet med att trimma hundarna. Deras öron var långa och tjocka av päls och det tycker welshar blir svettigt och äckligt under öronen. Dessutom var tassarna fulla av päls som måste klippas bort för annars blir det snöklumpar som gör jyckarna halta och lytta. Detta tog sin tid särskilt efter jag tampats med Penny om kloklippningens nödvändighet en stund och vunnit givetvis.

Tog sen tag i fröken T:s rum när man knappt kunde ta sig in utan grävskopa. Det är väl märkligt att ungar ska ha så förbannat med saker och allt ska ligga utspritt på golvet. Utspridda spel och pussel gör mig vansinnig, jag gillar INTE när det fattas delar. Min syster A har en mycket sundare inställning till detta fenomen, hon liksom skiter i det, det som fattas, det fattas liksom, medan jag kan krypa runt som en galning och leta efter en förbaskad pusselbit i en timme eller två. Vän av ordning kanske undrar varför barnet har så mycket saker då? Jag körde dock iväg tre billaster till kamrat Å i somras som skänker barnkläder och leksaker till behövande familjer i Estland så mycket har avlägsnats, de växer ju de små liven och det är snart dags för en ny tur.

Kraxnytt
I morgon klockan tre ska vi ha mingelparty i Krax nya lokal för alla medlemmar som är sugna. Vi ska dricka kvarbliven glögg och annat gott. Äta något smaskigt som D-Å fixar ordning, han har "värsta kockanlagen alltså". Jag är dock lite orolig för att han kanske glömt det hela eftersom han har varit på politiskt krismöte i två dagar för att göra om Kumlas budget. Nåja det blir det garanterat en och annan sketch om, han är en utmärkt källa den gode mannen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar