måndag 26 januari 2009

Skräckdag!

Oj vilken skräckdag! Det började skapligt i och med att fröken T sov hos pappa och jag därmed kunde gå upp en halvtimme senare. Hundprommisen var inte så kul med tanke på att väglaget utanför dörren krävde broddar från apoteket och sådana vuxenpoäng har jag ännu inte skaffat mig. Nåja, fick använda gräsmattorna och trava omkring ett tag. Sen ringer arbetskamrat M och meddelar att hon måste vara hemma med sjuk son. Urk, vi som skulle till uteaktivitet med halva elevgänget, insåg att jag förmodligen skulle få åka ensam med alla ungar! På vägen till jobbet ringer fröken T.s fritids och meddelar att hon är blek som ett lakan och har ont i magen. Pappa får hämta men framme vid jobbet så är även arbetskamrat U sjuk, jämmer och elände. Nåja arbetskamrat C kom till naturaktiviteten så den avlöpte väl trots att jag höll på att frysa ihjäl under fågelskådningen. Hemma på skolan var givetvis nästa arbetskamrat C (vi har två) dålig, mådde illa! Nåja morgondagen den morgondagen...

Kvällen har börjat lite bättre kamrat R kom och levererade stolar som hans mamma klätt om åt mig och lagade dessutom god mat åt mig och fröken T som verkar må bättre nu. Kanske blir det lite bättre nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar