torsdag 1 april 2010

Premiärdax för Krax

Veckan har bjudit på ömsom bra saker som goda rep och mindre bra saker som usel väg. Tror B har löst det mesta med magi och häxkraft som är bra att ta till så här års. I går hade vi ett skapligt genrep utan publik (vi brukar köra så på Rosendal) och i kväll är det dags. Det blev en sen kväll och jag kom inte i säng förrän vid tre i natt men sov å andra sidan till halv elva (förutom brottningen med katten då och då under morgonen).

Frk T fick tack och lov sova hos Lilla h så hon slapp tillbringa hela kvällen på Rosendal. Hon vill väldigt gärna vara med och tycker det är grymt orättvist att hon inte får det, ännu. Nåja hon är ju med i en superhjältemusikal i Fjugesta så egentligen ska hon inte klaga. Men jag har ju fått en unge som än så länge följer i mina spår. Sidospåret till innebandy gick tack och lov snabbt över.

När detta revyande är över för den här gången tror bestämt jag ska söka jobbet som Köpenhamns turistråd utannonserat. De söker en oblyg sjöjungfru som kan vikariera för "Den lille Havfrue" som ska till Kina. Jag kan nog behöva ett mer stillasittande jobb ett tag så jag får vila lite och så värst blyg är jag ju inte ...

Snart blir Frk T hämtad för en påskhelg hos sin pappa och själv ska jag tanka kvasten och ge mig av mot blåa trakter. Tur kvasten kan ställas in på högläge så den slipper bli lika skitig som bilen. Jag vill ju inte komma fram med lerstänkt kjol och förkläde. Vägen är inte bara guppig utan också "gubbig" den här helgen alla vi käringar flyger ju! Glad Påsk!

1 kommentar:

  1. Glad påsk på dig och hoppas premiären blir lysande =O)

    SvaraRadera