söndag 4 april 2010

Vårträdgård, nattaktiviteter och valpar

I går var jag och kamrat R och hälsade på hos kennel Freckles. Valparna har vuxit rejält och här ser man en hög som snart är tre veckor gamla. De har öppnat ögonen och är nu helt bedårande söta.

Kan man få lite hjälp att ta sig ut här kanske?

En sötnos till bebis (fråga mig inte vilken av grabbarna det är) och en rödtott.

Vi tog en promenad med Pizza och det rödvita gänget som mest längtade efter matte som var i Stockholm. Husse dög enligt egen utsago inte alls, han kände sig som en fullkomligt överflödig person. Hundarna hade suttit på bordet hela dagen och kollat efter matte. De blev lyckliga över att promenera i vårsolen i alla fall. Lyckligast var Pizza och också olyckligast när vi åkte :(

Natten ägnades åt FB där det var en otrolig aktivitet på klarvakna kraxare vid tvåtiden! I kväll ska nämligen Lekebergs revysällskap komma och kolla och de stannar lite efteråt. Inläggen handlade i huvudsak om att ingen vill köra bil i kväll. Märkligt egentligen med tanke på att vi åker kvast tankad på sensnappsgas. Rackarns den kan vara urdrucken ;)

I dag har jag ägnat den korta dagen (det blir så när man lägger sig tre varje natt) åt bussåtgärder, vilket inneburit en massa telefonerande och messande och jag hoppas allt funkar nu i kväll. En liten stund har jag också ägnat mig åt trädgården och vårbestyr. Skidorna är undanställda i den golvvåta källaren. Plastbitar är upplockade i trädgården efter takraset, fler lär komma fram när den sista snön smälter. Jag har också eldat skräp och plockat torra humlekvistar. Jag riktigt längtar efter riktigt trädgårdsarbete, det är en Lisa för själen men det får vänta till mer tid finns.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar