tisdag 13 april 2010

Otrohetsdieten

Natten bjöd på grund av hundhistorien på lite för få timmars sömn vilket gjorde att jag vaknade sjukt trött av mobilen som spelade sin truddelutt allt högre. Bara att släpa sig upp. På jobbet var det full rulle eftersom det var tisdag och därmed inga pauser. En stund på fritids hade jag också, innan arbetslagskonferensen, vilket gjorde dagen än mer intensiv. Sen var det bara att hämta Frk T och Lilla h för ett snabbt mellanmål innan deras teaterträning och min core. I dag var ledare M på plågarhumör, tror jag, för hon körde extremt mycket armar och rygg. Men det känns oerhört bra att ha kommit i gång med ordentlig träning efter år av slapphet. Nästa tisdag börjar teaterrepetitionerna och jag måste byta träningsdag till torsdag. Då kör hon en hårdare form så jag misstänker att jag kommer spotta blod och svära bittert i början.

Trots stort slarv med kosthållningen gick jag ner ett par hekto per vecka under revyns intensivaste period och nu gäller hårdkörning igen. Jag har blivit av med dryga sju kilo och ska ta bort lika mycket till innan jag är nöjd, så det gäller att ligga i.

På bokrean i februari köpte jag en rätt rolig bok som heter "Otrohetsdieten" den handlar om en kvinna som går ner i vikt på grund av att hon blir nyförälskad i en ungdomskärlek fast hon är skapligt lyckligt gift. Hon bantar och tränar som en galning för att vara tillräckligt smal innan hon kryper i säng med "älskaren" som hon i huvudsak har mailkontakt med (och nån fika/lunch för de bor långt ifrån varandra i USA). Jag har inte kommit till sänggåendet ännu, förutom det hon har med sin man stup i kvarten. Hon blir nämligen mer sugen på sex när hon minskar i vikt och det har hon med sin man fast hon tänker på den andre... ja, ni fattar. Jag antar att hon om några kapitel, som går från 80 och nedåt, ändå tar steget mot otrohet eftersom boken heter det den heter. Kul bok och inspirerande även om jag dessvärre (eller bättre kanske) inte har någon att vara otrogen mot, varken i tanke eller handling, men förälskad vill jag gärna bli. Jag bara väntar på det och våren så att kilona ska rasa av mig i snabb takt.

Här kommer ett roligt något nedkortat citat ur boken, där hon funderar på att skriva en bantningsbok:
"Därför kräver min diet en älskare - han avleder en från hungern så man kan koncentrera sig på sitt mål: att kunna visa sig naken utan att skämmas. Egentligen kanske Viktväktarnas modell skulle fungera bra ihop med den här dieten: kombinera Viktväkatarna med en singelgrupp så att alla bildar par med en flirtpartner......../Lämplig slogan: Vänsterprassla dig till ett nytt jag! Man skulle få lov att hålla parterna åtskilda till dess att båda nått sin målvikt....../ eller de kunde ännu hellre anställa professionella flirtare som kunde låtsas vara bantare i fjärran städer. En enda romantisk chattkille skulle kunna hjälpa trettio kvinnor att gå ner i vikt." Eva Cassady.
Snacka om god affärsidé! Det vore ju synd om viktväktarna skulle sno den förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar