torsdag 22 april 2010

Teaterföreningar

Så finner man sig själv vara vice ordförande i två föreningar då. Jag har suttit i styrelsen för Amatörteatersamverkan sedan föreningen skapades och i och med det alltid suttit med på ATR:s styrelsemöten eftersom de hålls samtidigt. Vid årsmötet valdes jag in där också. Det har inte varit särskilt betungande och har gett oerhört mycket bra kontakter och bra information inom amatörteatern. Nu finner jag mig plötsligt vara vice ordförande i båda föreningarna Av bara farten blev jag också medlem i Nya Teatern eftersom jag annars inte var medlem i ATR och det kan ju verka lite knasigt. Kvällen har med andra ord handlat om styrelsemöten. Helgen kommer bland annat handla om flytt av Kraxlokalen och lite teater på lördag eftermiddag.

Nyss fick jag en förklaring på myrinvasionen i köket. Eller förklaring föresten, det kom ingen, men på tv sa de att massor av människor i vårt län har problem med svartmyror. Kanske behöver jag inte söka efter en myrslok på Blocket utan att de försvinner av sig självt om ett tag. Kanel gillar de inte i alla fall. Ett tips för er andra som har myror som husdjur. Däremot gillar de fukt och sött. Här dränks de i en blandning av sprit och sirap när de för att undkomma kanelen söker sig till det framställda glaset. Nu är jag grymt trött. Sov sött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar