måndag 5 april 2010

Trött men rätt nöjd

Jaha så var då påsklovet slut, premiär och ytterligare tre föreställningar avklarade liksom ett besök hos pappa. Gårdagskvällen var nästan lika bra som de övriga kvällarna, lite nervösa akter i början men det släppte efterhand. Lekebergarna var ju på plats och det gjorde några lite extra spända tror jag. De var dock snälla och skrattade på rätt ställen. Tack Gunilla för blomman och tack för allt godis vi fick.

Dumhet är mitt andranamn ibland, speciellt när jag i natt satt uppe till fyra och tittade på teaterfestivalrevyn. Jag brukar inte vara särskilt förtjust i att se mig själv på film (anser oftast att jag är fet och anskrämlig på alla vis) men nu var jag rätt nyfiken över att se hur jag gjorde "Hillevi på vinterfiske". Jag tror faktiskt aldrig att jag skrattat åt mig själv förut men det gjorde jag i natt. När katten väckte mig åtta i morse och jag astrött kollade ut och såg att det var snö i hela trädgården skrattade jag inte längre. Slängde ner katten (han vägrade definitivt att gå ut) och sov vidare till klockan ringde vid elva. Hålögd släpade jag mig ur sängen och såg att det mesta av snön smält bort. Typiskt aprilväder alltså.

Kamrat R och jag blev tvungna att ta en tur ner till Rosendal i dag också för att hämta stativet vi måste lämna tillbaka till Länsteatern. Vi fikade lite med Barbro och Krister som var trötta precis som vi. Nöjda med helgen är vi dock trots bussproblematik och annat. Skönt med lite paus från revyandet nu i några dagar.

Efter den trippen hämtades Frk T och vi åkte på besök till pappa i hans nya fina hus. Synd att jag inte hade med mig kameran, det får bli en annan gång. Frk T fick genast en ny kompis i grannhuset vilket bådar gott för fler besök. Där kommer dessutom att bli jättefint framåt våren och sommaren. Skönt att ha pappa/morfar på närmare håll.

I morgon blir det jobb igen. Funderar verkligen på hur i herrans namn jag ska komma upp så tidigt. Känner mig trots omvänd dygnsrytm dödstrött så förhoppningsvis somnar jag tidigt och tar mig upp vid sex, urk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar