torsdag 29 april 2010

Bofinkar och Blåmesar

Talgoxar och Gulfinkar, detta har jag ägnat dagen åt. Hur de ser ut och hur de låter har bästa naturläraren B lärt både mig och ungarna. Jag har sett och hört detta förr men har vansinnigt svårt att komma ihåg och skilja på olika fåglar. Just nu kan jag dessa fyra i alla fall och några till kanske. Vi gick ut i våren och lyssnade och jösses vad de sjunger. Det gäller bara att höra och ta sig tid att lyssna.

Förkylningen har hållits i schack med alvedon och nässpray men nu när det är kväll så är det över en med full kraft. Därför ska jag lägga mig nu. En helg väntar och det finns en del att göra kan man säga. På lördag har jag dessutom tänkt roa mig och jag jobbar hårt på att bli frisk.

I morgon ska våren hälsas officiellt välkommen. Frk T har fått ett ärofyllt uppdrag att vara fackelbärare och vara med när brasan ska tändas vid Kumlasjön. Hm och jag har ingen kamera... tur kamrat R har värstingvarianter till kameror. Dom verkar aldrig gå sönder, det är bara jag som har den effekten på den typen av apparater :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar