måndag 26 april 2010

Hektiskt med nice

Full rulle på jobbet med bad bland annat, vilket gav mig lite planeringstid i cafét på badhuset. Efter jobbet, ett välbehövligt besök hos bästa kiropraktorn H som varnade för en hemsk kväll eftersom jag befann mig i ett stelt kassaskåpstillstånd (jag vet att jag är vig som få, men jag behöver faktiskt vara sån, för att må väl). Efter det, en trevlig stund på Java som fick mig att helt glömma tiden, eftersom sällskapet till slut utbrast; du, när skulle du vara i Kumla? Klockan sju, svarade jag, och insåg snabbt att hon var halvsju. Hm, var tvungen att hämta glömda linnen (av Frk T glömda i kamrat R:s bil) i Gällersta. Det gick sen undan till kamrat I som var dagens värld för Krax styrelsemöte. När det vara avklarat bestämde vi oss för att gå en sväng.

Jag insåg plötsligt att kamrat I klätt sig för motionerande i en snajdig overall medan jag stod där i kiropraktorns favoritkjol (blev tvungen att komplettera den urringade toppen med nåt passande för dagen) och svarta, tack och lov inte högklackade, kängor samt en hamburgare i näven. Det måste sett rätt roligt ut. Omaka kan man kanske säga, synd att vi inte förevigade det hela. Tack och lov mötte vi inte min viktväktarkonsulent förrän jag smaskat i mig hamburgaren, som dock var hemmagjord, med sallad och tomat till. Tack I för den, föresten. Nu står sömn på agendan. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar