måndag 12 april 2010

Vardag

Veckans skoskörd inklusive de dyra i goretex som gav mig lite skoskav... De svartvita varianterna tillhör Frk T.

Så var det vardag igen. Vägverksbesöket gav -0,2 vilket var gott nog med tanke på att jag ätit massor av godis och god fettbildande mat. Skoldagen var bra och relativt lugn. Frk T var till tandläkaren och hade ett par små hål. Jag beställde tandborstinstruktion åt henne som hon också fick. Ungens fötter växer ju nåt så in i norden varje år så skoinköp var liksom nödvändigt. Hade väl inte precis tänkt köpa några åt mig själv eftersom jag precis inhandlat ett par dyra rackare. Superlätta walkingskor i goretex för 700. Sådana köper jag vart femte år och de gamla fick hitta till soptunnan i höstas. Men vad tusan jag hittade ett bord med massor av fina dojor på Skopunkten (tur där är relativt billigt för jag måste vara en av deras bästa kunder) och när man får tredje paret på köpet så... tja då gick det åt helsike.


Nu i kväll fick jag lite sällskap just som jag funderade på sänggående. Det dundrade på verandan och en svart jycke (en sorts vaktel vet jag nu) kilade runt här ute. Jag öppnade och ropade och hon kom glatt in. Drack lite vatten, inspekterade mitt hem, såg till att hon fick ett par nävar käk och sedan kurade hon nöjt ihop sig i soffan. Fasen!!!! Här ringdes polisen, grannen E och ett Facebookhjälp skickades ut naturligtvis. Efter en stund kom granne A körandes och hade sett en springer på rymmen som hon trodde var Pizza. Icke sa jag men jag har en svart sak här du kan få. Det ville hon inte ha, efter rådgörning med E igen och uppmaning från kamrat R på fejan så ringdes granne A-S upp och hon visste naturligtvis ett par i Vallersta som hade liknande jyckar. Den kvinnliga delen av den familjen var dessutom granne E:s kusin. Dessa ringdes och mycket riktigt där bodde den svarta damen som heter Doris. E och jag skyfflade in henne i bilen och körde hem henne och lugnet är nu återställt. Sov sött gott folk!

1 kommentar: