tisdag 20 april 2010

Mer näsblod.. och spöken?

I dag hade vi löst allt som så att Frk T var hos kamrat I och jag var till jobbet mellan 10 och 16 ungefär. Nu blev klockan lite mer innan jag kom därifrån och Lilla h ringde när jag var på väg; Frk T blöder jättemycket näsblod och mamma har hunnit åka. Bara att stå på alltså. Trollteater blev det ingen förstås. När blodflödet var stoppat skjutsade vi lilla och stora H till teatern och vi åkte till apoteket och köpte blodstillande kompresser. Nu har det varit lugnt med blödandet men den lilla damen är inte pigg ännu, snorig, hostig, blek, matt och hålögd. Vi blir med andra ord tvungna att stanna hemma en dag till.

I morgon kommer eleverna efter ett par dagars extra ledighet och vi har planerat att ha läsvecka. Jag hade i dag lånat en stor väska med böcker på biblan och de stod i bilen. Alltså blev jag, med Frk T i släptåg (hon vägrade stanna hemma), tvungen att åka till skolan med väskan. Det finns inget så spöklikt som en tom skola på kvällen. Både jag och Frk T kände det som att någon mer var där. Det lät som en dörr slog igen lagon då vi skulle åka, jag ropade högt flera gånger men inget svar. Ett spöke eller någon levande? Inbillning eller inte? Vem vet? Tänkte en tanke på att kolla källaren men la ner den idén när jag såg minen på Frk T. Var någon där hoppas jag vederbörande hade rätt att vara där och skyndade sig ut innan larmet gick på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar