lördag 24 april 2010

Fullt upp!

Helger borde vara tid för rekreation och vila. Alltså bara slappa, helt enkelt. En sådan helg har jag inte haft på myyyyycket länge. Våren har varit full av repetitioner, föreställningar och andra måsten. Givetvis har det varit roligt men också jobbigt. Nu hänger andra måsten över mig som omdömen och utvecklingssamtal, årsmöten och flyttbestyr. Det ska bli grymt skönt när allt lugnar sig. I morse kom Frk T in i mitt sovrum och meddelade att vi minsann borde göra något roligt i helgen. Jag berättade att vi förutom flyttbestyr skulle gå på teater "En natt i februari" som kamrat U var med i. Just teatern var ok men någon flytt ville hon minsann inte lägga tid på. Ett gräl om vikten av roligheter bröt ut men avtog efterhand. Tror dagen varit rätt ok trots att kamrat R och jag flyttat lite soffor. Min soffa fick åka till nya kraxlokalen (att få in en soffa där var inte helt enkelt men gick efter lite trix) och krax soffa fick flytta hit. Åh så bra det blev med en större soffa även om den säkert är äldre och mer sliten, det blev fint ändå. Vi firade med grillfest och familjen Lugn och kamrat M slöt upp liksom grannungen V som minsann hellre ville äta kött här, än lax hemma. Nu sover alla utom jag. Jag ska strax göra detsamma och hoppas på en dag utan stresshuvudvärk. Jag har i alla fall fixat några måsten i dag så det kan funka. Håll tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar