söndag 2 januari 2011

Hur trött får man va´?

Alltså igår hade vi ju lite nyårsfest på palatset vi och ett antal andra kraxare. Allra roligast hade barnen som var sju till antalet och lekte kvällen lång. Smolken i bägarna blev att Frk T kutade in i en dörr som åkte igen lite och skaffade sig ett par riktigt präktiga blåmärken på ena armen. Jag gissar att det gjorde hiskeligt ont så det var inte roligt. Frk L slog till med att spy innan vi skulle åka hemåt, förmodligen för att jag serverat henne ett gammalt ägg på eftermiddagen (inte med flit, det hoppas jag ni fattar, men hon åt nog för många tuggor innan hon sa att det smakade pecka). Vi vuxna var väl lite mer avslagna men hade småtrevligt ändå.

I dag sov vi till 11, även S som alltid vaknar i ottan. Och så när jag nu vid halvtolv följt med Frk T upp och kommer ner för att kanske ta en Comfort till är allt släckt och vi ska tydligen sova! Herregud jag är långt ifrån trött, snarare tvärpigg. Hur mycket kan man sova egentligen? Obegripligt men men jag får väl glo på tv i min ensamhet eller lägga mig och vara sällskaplig och läsa "Dyngkåt och hur helig som helst" av Mia Skäringer, grymt bra bok med Mias kåserier. Jag ser verkligen fram emot föreställningen med samma namn som jag ska bevista i mars. Inser att jag förmodligen inte blir trött förrän framåt tre eller så...kanske ska ta upp en bok till....;)) eller skriva nån sketch kanske... Sov gott eller vad ni nu gör där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar