måndag 10 januari 2011

Djurbeståndet ökar

Jodå det är sant, djurbeståndet i huset har de senaste dagarna ökat med så där en 20 exemplar, minst, och fler verkar det bli, märkligt nog. Det är Skalman som fått en massa polare i form av fiskar. Jag vet inte om han blivit gammal och orkeslös trots att han verkar piggare än någonsin men han har hittills inte käkat upp en enda polare, trots att han haft dem i flera dagar nu. Enligt A som skänkte honom till oss skulle han genast smaska i sig kompisen om han fick en sådn i fiskform. Växter skulle han omedelbart äta upp och förstöra. Han har nu fått två stycken gröna godsaker och de står också kvar. Världen är upp och ner! Kan tillägga att det inte är jag som står för denna utökning av familjen om någon undrar. Fiskrackarna har dessutom redan ynglat av sig, två små pyttebebisar syns också för dem med god syn eller goda glasögon. Var ska detta sluta?

För övrigt är det snuskigt halt ute och jag överväger starkt att skaffa mig sjukt mycket vuxenpoäng och införskaffa ett par broddar. Ja jag vet att det är förskräckligt pensionärsaktigt men man slår ju fan nästan ihjäl sig om man går ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar