onsdag 5 januari 2011

Corneliskväll på Sturepalatset

Onsdagen den 26 januari kl. 19.00 ska du boka in. Då kan du nämligen för endast 100 spänn se fem grabbar sjunga och spela Cornelis låtar. On the Road Band! Joakim och Micke Norsten, Christian Lindholm, Johan Elander och Emil Johansson heter dom. Till vardags spelar alla utom Joakim (som har det eminenta yrket lärare på sin lott) i olika band professionellt. Micke är Krax allra första trummis som sen gick vidare till att bli heltidsmusiker. Killarna gillar bland annat Cornelis och spelar ihop när de får till en lucka vilket nog mest sker vid jultiden. I mellandagarna hade de en konsert i Östansjö som drog ut varenda människa som bor i den byn tror jag. Nu har vi bokat in dom!

Det blir en spelning med paus där det kommer gå att köpa enklare förtäring. Kanske korv med bröd och mackor, dricka och kaffe eller något liknande. Kul är det i alla fall att de lyckades hitta en dag som de var lediga från sina ordinarie band och kunde få till det. En fika på Sveas han jag och Micke med så vi hann skvallra lite om gamla tider ;) det har hänt ett och annat sen 2006 när vi gjorde Dax för Krax.

Nu ska jag göra lite nytta innan kvällens partajande tar vid. Golvet ser ut att vara i stort behov av dammsugning. Jag känner mig fortfarande lite helig efter att jag i natt gick ut och skottade så S slapp få mer ont i ryggen. Och hur kul är det att skotta halvfem på morgonen.... plogen behagade komma vid elva när jag kollade på Lewis, när det var slut gick jag ut och skottade. Hade jag varit katolik hade jag nog minst blivit helgonförklarad....eller not ;))

2 kommentarer:

  1. Hej,
    Behöver man boka till Cornelis-kvällen eller det bara att komma?
    /Gunilla

    SvaraRadera
  2. Tjena! Det går säkert bra att bara komma men man vet ju inte, kan hålla lite koll och meddela vad som händer på bokningsfronten.

    SvaraRadera