söndag 2 januari 2011

Rastlösheten sätter in....

Alltför många ledighetsdagar utan att jag gör något särskilt gör mig rastlös. Det påverkar mig dessvärre inte särskilt bra. Jag önskar det fick mig att ta tag i alla måsten så att hallen blev klar, lampor uppsatta på teatern eller pappren sorterade. Icke då, jag klättrar på väggarna och vill åka och shoppa eller nåt sånt. Shopping är inget för mig i januari månad, inte alls, så det gick inte för sig. Men jag ska faktiskt köpa bil, nu behagade inte en enda bilfirma ha öppet denna dag trots att vi åkte runt och kollade på några. Det fick bli en tur till pappa med medtagna hamburgare från Mc Donalds. I morgon ska vi nämligen börja vara nyttiga så det var fritt fram att sätta i sig onyttigheter i dag. Frk T och L åkte före oss tillsammans med kamrat R till det förhatliga Lek- och Buslandet. Nåja nu är årets besök avklarat och jag tackar kamrat R för att han genomled en timme innan vi infann oss. Sen satt vi där och hängde en timme till och ungarna var nöjda och svettiga. Måste säga att de tröttnar lite snabbare för var gång, det är gott.

Kvällen har varit mysig eftersom vi, alltså även S, var rätt pigga (hm kan knappast vara annat när man kliver upp efter elva på förmiddagen). De mördade varandra i Midsomer vilket jag tycker är utomordentligt trevligt. Barnaby ska bytas ut så dessa fyra avsnitt som nu ska sändas kan bli de sista av värde. Jag har massor av avsnitt inspelade på vhs men jag har slutat med det eftersom systemet snart är dött och begravet även om min gamla trotjänare står kvar uppe hos Frk T. Jag har nog sådär 15 avsnitt på dvd också men det finns väl minst 50 kan jag tro, så nästa gång jag tar en tur till Ullared då ska resterande shoppas. Nu ska jag läsa mig trött och ställa klockan så jag låtar bli att sova så himla länge, snart är det vardag. Sov Gott därute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar