onsdag 19 januari 2011

Underbara onsdag!

Vill bara fastslå en sak; att sjunga förlänger livet, det måste helt enkelt vara så. För gud så kul det är! Vår nya kör fick avsluta denna onsdag som började kasst men blev rätt härlig. Vi var ca 10 stycken som samlades tillsammans med Kristina som tog hand oss på ett fenomenalt bra sätt. Vi lyckades faktiskt sjunga The Rose tvåstämmigt första gången, inte perfekt antar jag, men grymt, perfekt roligt. Vi sjöng en massa olika låtar så Kristina skulle höra och få en bild av oss och oj så musikalisk- och vilken duktig pianist hon är. Det känns verkligen jättebra och roligt. Jag har sjungit massor på scenen, med ensemblen och solo men jag har aldrig sjungit i kör, men nu så!

Dagen började inte så värst, för Frk T vaknade i ottan med magont och kunde inte sova. Det blev bättre framåt morgonen och jag beredde mig på att ha henne hemma men när hon väl vaknade till var hon pigg och skulle till skolan till varje pris. De skulle nämligen börja med elevens val i dag och de ska spela Grease, så att vara hemma var inte till att tänka på.

För mig gällde Studiefrämjandejobb och jag fick i dag till lite mer marknadsföring för Cornelisaftonen på onsdag den 26 januari. Jag hann också åka till Studiefrämjandet en sväng och stämma av lite ekonomiprylar, handla två teatermasker på Chilli och äta goda pannbiffar lagade av min mästerkock innan kören. Höll nu verkligen på att glömma det som gjorde dagen så leende. SOLEN SKEN!

Ops höll också på att glömma att jag nästan skrivit två sketcher också, det gjorde jag mellan varven liksom. Lyckades också lyssna på radio och Ebba Von Sydow var gäst hos Lotta Bromé. Alltså jag blir lite förundrad över att jag faktiskt gillar den människan (nåja båda två men Lotta är mer självklar). Ebba och jag har nog inte en enda sak gemensamt. Hon gillar mode med stort M, kungahus och allt vad kungligheter tar sig för, hon kan snacka om märkesväskor och annat dravel men människan är ju så himla trevlig! Trots sina intressen verkar hon faktiskt tycka att människor får vara hur de vill och hon verkar snäll och empatisk. Kort sagt; jag gillar tjejen. Lite stolt över den sidan hos mig själv kan jag faktiskt vara, om än i hemlighet, det där att jag ofta gillar människor som är väldigt olika mig, gärna udda och lite knäppa. Det kan faktiskt göra dom mer intressanta. Hm nu ska jag tagga ner och sova, hur nu det ska gå till ;)) Sov sött och nig mot fullmånen innan du kryper ner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar