måndag 24 januari 2011

Trött måndag

Hade ruskigt svårt att somna igår kväll trots att jag var trött. Började tänka på allt möjligt och det är aldrig bra. Tänker jag på jobbiga saker kan jag inte sova för det, tänker jag på kreativa saker som skrivande eller repeterande är det tvärkört - jag blir uppe i varv direkt. Jobbet undviker jag definitivt för då jobbar skallen hela natten. Hm alltså ska jag undvika att tänka och det gick inte så värst i går. Nåja jag somnade till slut men vaknade aptrött vilket höll i sig mest hela dagen. Ungarna tyckte nog jag var ruskigt sträng i dag men jag kände mig en aning lättretlig så det var bäst att hålla skaran kort så jag slapp bli förbannad. Det gick ändå skapligt men jag blev än tröttare förstås. Kvällen har tillbringats med att hänga tvätt och diska eftersom S åkte till Sturepalatset och fixade upp ljusrampen med kamrat R och ytterligare ett par starka kraxare. Inte tusan orkade hissen få upp sky-liften så de stackars karlarna som bara var fyra till antalet fick kånka upp aset för trappan. Som tur var orkade hissen nedåt ;) ner kommer man ju alltid. Jag ägnade mig åt Guldbaggegalan lite lagom halvhjärtat. Nu gäller sömn, god sömn hoppas jag. Sov gott därute, jag hoppas ni kan. Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar