torsdag 27 januari 2011

Fram och tillbaka...

Jösses vad bilen fått jobba idag. Tycker inte jag gjort nåt annat. Det började med att jag tog mig in till stan när ungarna hade idrott och jag hade ett planeringshål. Tre dagar utan glasögon (de gick sönder i tisdags) gav alltför mycket huvudvärk. Glatt svängde jag in på Stortorget för att parkera bara för att snabbt upptäcka att det var Hindersmässa. Jösses det var bara att vända kvickt som attan, parkera långt bort på Engelbrektsgatan och gå till Synsam. Efter lite vånda så valde jag de svarta bågarna (de som på bilderna var röda) istället för de lika snygga bruna (de var så lika de jag har). Nu är det beställt och klart, dyrt blir det men inte fullt så dyrt som jag trott. På väg tillbaka så köpte jag en liten resväska med hjul på marken, en sån jag ångrade att jag inte inhandlade sist jag stack in näsan på Kumlamarken. Kvällen har ägnats åt att lämna poplåda utan fungerande Mp3 till dansen, skjutsa och hämta Frk T till densamma. Flera vändor fram och tillbaka blev det.

Magi


Nu ska jag sova, det blev ju rätt sent efter gårdagens fantastiska kväll. Oj vilken succé de gjorde, grabbarna i On the Road Band med Jocke "Cornelis" Norsten i spetsen och Krax egen Micke bakom på trummor. Sturepalatset var fyllt till bristningsgränsen, varmt och stämningsfullt med underbar Cornelismusik. Jag tror alla var nöjda och lyckliga då de gick hem. Extra roligt var det att vår första arrangemang utöver vår egen revy gick så lysande bra. Jag hoppas det gör att publiken gärna kommer tillbaka till oss för vi har mer på gång. Stort tack till vår eminenta servicegrupp som fixar fika, korv med bröd och annat smått och gott. Som städar efteråt i flygande fläng. Tack till kamrat R som fixade upp ljuset med  hjälp från S och som precis som alltid satt i teknikbåset. Ett extra tack till Indianerna och D-Å som snällt lånade ut stolar till oss. Alldeles speciellt vill jag tacka Kent som kom med nycklar i två vändor när övriga gått hem.
Ett par bilder från denna magiska kväll får ni förstås. Självklart alldeles självklart har jag redan tingat att de ska komma tillbaka i höst och spela igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar