torsdag 6 januari 2011

Trettondagsafton och dag

Märkligt nog har jag inte varit sjuk denna helg. Nåja lite förkylt men inte sjuk som de sista åren. Gårdagskvällen tillbringades i Lanna och Vintrosa, goda vännerna M och M hade bjudit med oss på partajet där man skulle vara finklädd.... S är ingen vän av kostym och slips så jag jobbade på en kompromiss och lyckades sånär förstöra hela outfiten. Han har en fin beige kavaj som är lite modernare, enklare snitt och jag tänkte att den blir kanon och den randiga skjortan. Strykning kändes relevant men visade sig förödande. Fickorna på kavajen behövde slätas till och det borde jag hoppat! I ena fickan måste min älskling haft en trasig bläckpenna för när jag strök kom en blå bläckfläck framkrypande. Ve och förbannelse! Efter diverse misslyckad fläckborttagning insåg jag att jag skulle tvingas tvinga in S i kostymen. Insåg dock till min fasa att han måste vägt typ 10 kg mer då han köpte den så det blev till att slita fram kavajen med fläcken som gick att dölja med en brosch i cenitlera föreställande en lila hatt *asg* S tyckte den var så fin så!

Festen var ovanligt trevlig trots diverse farhågor, ni vet rädslan att man inte ska känna någon osv. S träffade redan utanför en gammal polare och jag träffade en av mina allra trevligaste fd jobbarkompisar från Ericsson. Jag hoppas verkligen hon skaffar sig fb så vi kan ha kontakt. Riktigt kul att se dig L.

Då vi gick för att möta upp kamrat R som så snällt lovat hämta oss insåg jag att syrran ringt vilket jag inte hört. Rackarns, det innebar att det var något viktigt eftersom Frk T befanns sig där. Mycket riktigt, barnet var dock redan upphämtat av kamrat R och med hem. Under natten vaknade hon och mådde illa så denna natt har inte inneburit världens bästa sömn precis. Sov dock senare till halv tolv vilket ger mig ångest inför kvällen och morgondagen. Jag ska nämligen jobba i morgon och jag vill inte tänka på hur trött jag kommer vara när klockan ringer...

Nu i kväll har jag dock gjort något superkul. Jag har hittat en jättefin bil, en Mazda, grönmetallic (gud hur stavas det). Förmodligen Sveriges mest välskötta bil ömt vårdad av B:s svåger. Det känns riktigt bra, letandet är över och de lånade pengarna räcker till mer saker som nya brillor till exempel. Bilen ska jag hämta på lördag så bilder kommer senare.

Nu luktar det ljuvligt från köket, S gör något kulinariskt som alltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar