söndag 30 januari 2011

En rätt kreativ helg

För att börja med fredagen så var den rätt trött efter avslutat jobb. Kommunens egen dataexpert B försökte idogt lära oss fredagströtta lärare lite nya nyttiga saker och jag tror säkert de kommer till nytta. Några kollegor gick hem och möblerade om en del i sin datavärld vilket jag tack och lov slapp, eftersom jag, som tur var, redan hade det så upplagt. Nåja mindre intressant för oinsatta kan jag tro.

Frk T tillbringade kvällen på pyjamasparty och jag tvingades vänta med det där glaset rödvin som jag hett eftertraktade tills hon var hämtad. Sen somnade vi ovaggade klockan tio och det var den fredagskvällen. Lördag förmiddag ägnades åt golvet utanför toan. Frk T:s snickar- och golvläggarkunnige far underkände det grabbarna hade åstadkommit här för några veckor sen och kom så snällt hit och gjorde om golvläggningen. Nu hörs inte ett knarr och golvet är sjukt stadigt ända ut i kanterna. Inte en vinkel är rät och inte en vägg är rak i detta hus så det var ingen enkel match, S var glad över gratislektionen och jag städade. Betalningen var en kulinarisk middag tillagad av S. Hela Frk T:s andra familj kom hit på kvällen och vi hade mycket trevligt. Gemensamma bekanta upptäcktes också ja världen är liten minsann.

Denna dag har varit den mest kreativa. Klockan 11 var det rep i Sturepalatset och det var bara att stuva undan vindrickarkoncekvenserna och ge sig iväg. Vi repade tre sketcher, skrev på och diskuterade några till. Väl hemma satte vi igång vår kreativitet och skrev ytterligare två sketcher. Jag bor ihop med en skrivarexpert! Jag är helt förundrad, han bara kommer på den ena roligheten efter den andra, jag skriver samtidigt så tangenterna glöder...snart kan vi sälja sketcher ;)) Nåja vi kanske ska tagga ner lite, men kul är det. När man skriver har man ibland en viss aktör i huvudet och då blir det extra skoj. Ibland vill jag göra det vi skriver själv och ibland inte. I dag fick jag t ex repa ilsken, lagom ful och hetsig polska, hur kul som helst.

Frk T klagar lite över sin mage igen och jag hoppas hon somnar nu. I morgon ska vi till Kvarntorp med skolan och det känns inte läge för vab. Men hon går först, så är det bara. Sömn kan dock göra underverk så vi hoppas på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar