torsdag 13 januari 2011

Allt viktigt är slut...

Hm vilken dag! Vaknade med huvudvärk :( tog en tablett av iprentyp i brist på annat och sådana hjälper av någon anledning inte på mig. Huvudet smådunkade dagen lång, men eleverna jobbar bra och det flyter på rätt fint just nu som tur är. Skulle åkt och träffat Pizza men sköt fram det till morgondagen och tog en tur till apoteket eller vad tusan det heter nu för tiden. Jag hade ju insett att jag endast hade fyra dagar på mig att hämta ut de för "välbefinnandet" så viktiga receptbelagda små pillren. Slut! Slut överallt trodde hon i kassan, även i Örebro. Marieberg då, frågade jag lite matt? Det kunde hon inte se i datorn för se dessa apotek är någon annan sorts droghandlare än det i Kumla. Att bryta monopol har inte alltid så goda följder och detta är nog ett av de sämsta om man bortser från elbolagen. Bara att chansa på en tur till Marieberg alltså, som dagen till ära var så gott som folktomt. Lika förbaskade slut var det där, på båda apoteken och där upplystes jag om att just dessa piller även var slut i Odensbacken som tydligen haft ett litet lager, längst av alla. Inser att jag alltså måste kontakta G i morgon för att helt enkelt få några andra. För se några nya leveranser var inte att vänta förrän i februari. Ja men herre jösses någon måtta får det väl vara ;)

När jag ändå höll på så insåg jag att jag borde inhandla nästa förmodat slutsålda produkt, de så förhatliga broddarna! Nåja de var givetvis slut de också, det hade Lotta Bromé redan hintat om på radion. Hittade faktiskt några dyra varianter som såg halvbra ut hos sko- och nyckelmakaren men jag beslutade mig för att satsa på ett gymkort tills snön går bort och man kan ta fram stavarna (fnissar). Jag lyckades i alla fall fylla på lagren av alvedon, treo och diverse annat smått och gott för närmare 400. Det är väl märkligt att man kan göra av med så mycket på apoteket trots att man inte får det man ska ha.

För övrigt blev jag klart godkänd på engelskakursen vilket det kom ett litet mail om.

Glöm för all del inte bort att boka plats till vår Cornelisafton med fem puddingar som sjunger och spelar den 26 januari kl. 19.00 för bara en hundring på Sturepalatset, ring Studiefrämjandet 019-582320 och boka. I morgon har de bara öppet till 12.00 föstås så hinner ni inte då så ring på måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar