fredag 31 december 2010

Gott Nytt År!

Dags att summera 2010 bra saker och mindre bra saker har givetvis hänt. Våren ägnades åt Hackat & Malet på Rosendal som hade påsktema. Vi klädde oss som påskkärringar och annat trams, fem utsålda föreställningar blev det den gången. Sedan fick Kraxkompaniet sin största utmaning hittills. En egen lokal i Kumla som vi till slut döpte till Sturepalatset eftersom den ligger på Sturegatan mitt emot det som en gång var Skofabriken Sture. Att det sedan var Sture på Studiefrämjandet som ordnade det hela åt oss gjorde ju inte namnet sämre. Under hösten slet vi rätt bra med att hinna få allt klart, ljuddämpning i taket, inköp av bord, stolar och köksutrustning, utbyggnad av scenen, draperier, teknik som skulle installeras (kabeldragning och annat jag inte begriper) och en massa annat som jag nog förträngt. Samtidigt repade vi in invigningsföreställningen Snittar & Bubbel som vi körde tre föreställningar av. Det gick även om det blev extremt lite sömn under en period, speciellt för kamrat R som gjorde en enorm insats. Inför 2011 planerar vi en hel del verksamhet i palatset både av oss och av andra gästartister. Jag själv ska jobba 20 procent på Studiefrämjandet med att få verksamhet i Sturepalatset och 80% på skolan. Det känns bra måste jag säga även om det ändå blir mest ideellt arbete så finns det i alla fall lite mer tid.

På det privata planet har det också varit ett omtumlande år. Vi bor kvar i vårt "kråkslott" fortfarande utan kamin. Förra vintern lovade jag mig själv att en kamin skulle in men så blev det inte....kanske nästa år. Frk T har hunnit bli 10 år och nästan tonåring (iaf känns det så). Vi blev med Sködpadda under sommaren då Skalman alias Bullen flyttade hit. Han höll så när på att bli uppäten av Pizza men klarade även den skräckupplevelsen. Jag lyckades också träffa en "gammal" ungdomskärlek och har tagit bort epitetet singel på lite olika ställen. Det har varit omtumlande minst sagt ;). Pizza fick sina valpar hemma hos C den 29 december, några dagar för tidigt två tikar och fyra hanar. Den lilla tiken Pyret hade behövt de där dagarna för hon överlevde inte utan somnade in i går kväll.


På jobbfronten har jag fortsatt med min klass som nu är femmor. Under hösten har jag pluggat engelsk didaktik (hur man lär ut engelska kan man säga lite förenklat) på halvtid och jobbat halvtid. Det har varit ganska skönt och jag var mindre trött när denna termin var slut jämfört med förra. Jag har grymt bra jobbarkompisar och det bidrar förstås att man orkar vara lärare.
 
Nu ska Nyåret firas och det gör vi med goda Kraxvänner, god mat, vi ska grilla oxfilé utomhus ;) och gott vin. Många barn blir det så Frk T får också en bra nyårsafton hoppas jag. En önskan har jag och det är att C:s grannar ger f-n i att skjuta raketer utanför Pizzas fönster. Märkligt med en familj som släpper ut sina småbarn med raketer i natt kl. 02 utan vuxna....man undrar ju.

Jag önskar er alla Ett riktigt Gott Nytt År!

Löften; asch vi får se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar