onsdag 8 december 2010

Humor och Studiecirklar

Humor är befriande! Vill bara fastslå det. Speciellt är det befriande i svåra stunder när man kanske inte mår så värst. Det sägs att till och med fångna judar i koncentrationslägren höll sig vid liv med hjälp av humor. Judisk humor är dessutom outstanding i rolighet om någon frågar mig. Att få skratta mitt i eländet eller att möta motgångar med "morbid" humor hjälper också. Detta för mig osvikligt in på ämnet studiecirklar *asg*!

Kamrat I har alltid lika roligt varje gång studieförbundens kataloger dimper ner i brevlådan. Hon letar på de mest konstiga cirklarna som finns. Det kan handla om att sy eller tillverka konstiga djur, spetsunderkläder för män eller något annat kryptiskt. Att skapa studiecirklar är ju en del av mitt "jobb" och allt som oftast kommer någon sjuk idé i skallen. Jag är dock lite orolig att jag smittat människor med denna åkomma ;). Häromdagen klev jag nämligen ner till Sturepalatset där B och J satt lite lagom sysslolösa och väntade på att clownerna ville fika. De hade då kommit på en ny studiecirkel som jag förväntades delta i. De hade på ett magnifikt vis vikit plastkassar till små trekanter i en specialteknik. Detta ämnar de nu lära ut (eller om de möjligtvis skojade men det kan jag väl aldrig tro). Tack för kaffet, så bra! Plastpåsarna kommer nu att ta minimal plats under diskbänken och dessutom kommer det bli snyggare än klädhyllan i färgordning. Fanken det kan man också ha studiecirkel i, hur man sorterar kläder i garderoben. Annars har jag mer funderat på körer och mer vanliga studiecirklar på morgonen innan engelskan tog vid.

Nu är frågan vem som ska leda studiecirkel i ljusstöpning? Inom Studiefrämjandet förstås, de kan ju inte bara vara bäst på rockmusik. Ni såg väl Kobra i går? Veckans brott handlade tydligen också om Kumla men det känns ju tristare att fokusera på. Lite mer teater och revy önskas i ett annat Kobra men det tar vi en annan gång. Prova att le mot någon om du går ut i kylan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar