lördag 25 december 2010

Juldagen

Juldagen ska enligt min filosofi vara årets slappaste. Fast eftersom vi övernattade hos systrar i stan så var vi tvingade att gå upp och ta oss hem förstås, men nu har slappandet startat. Julafton avlöpte väl måste jag säga. Alla var trevliga, glada och nöjda med sina klappar. Själv ska jag ta itu med årets Nobelpristagare som S uppenbarligen anser att jag ska förkovra mig i, nice, han ska vara ovanligt lättläst för att ha fått detta eminenta pris. Frk T verkade riktigt nöjd med sin nya telefon med mycket spel och musik trots att det inte är en touch, gott! Vi fick en massa mer fina saker förstås och pengar av pappa.

Nu ska jag ta itu med samma filosofi som deckarförfattaren Anna Jansson, hon startar enligt egen utsago juldagen med ett stort glas punch så ingen ska inbilla sig att hon tänker skjutsa någon någonstans och sen slappar hon. Eventuellt klär hon på sig framåt kvällen...det har jag förstås redan gjort men det är mysbrallor som gäller. God fortsättning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar