tisdag 7 december 2010

Samba och skratt

Inser att jag måste skriva några rader även om jag lider av viss skrivtorka.... eller egentligen inte men ibland är det smartast att låta bli. Dagen har tillbringats på jobbet och en sväng på Folkets Hus för att titta på teater som verkligen inte var någon teater (jag var förvarnad av Frk T som redan varit där). Det var snarare en Brasiliansk konsert med tre timida svenskar som spelade och sjöng. För all del ganska bra, det var inte det, men de sjöng enbart på portugisiska och ungarna var måttligt roade. Några tyckte nog instrumenten var lite skoj men när jag tittade ner från läktaren såg jag ett skrämmande ointresse från så gott som alla ungar från diverse skolor i Kumla. De snackade för fullt med varandra, krälade runt i sina stolar och väntade på att det skulle ta slut. Det gjorde det tack och lov också och vi promenarede tillbaka till skolan.

Kvällen har ägnats åt lite skönt snackande och slappande i soffan. Tanken på gårdagskvällens skrattande får mig fortfarande att le. Jag frågade S om han ville gå en ljuskurs om det skulle bli en sån, varpå han undrade om han skulle gå en studiecirkel i ljusstöpning. Jag tror jag skrattade i 20 minuter.... och nej det var inte det jag menade ;)) ibland är missförstånd vansinnigt roliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar