tisdag 28 december 2010

Jag fortsätter gnälla lite...

... det är ju så underhållande när man är sysslolös (fast man egentligen har hur mycket som helst att göra). Insåg sent i går kväll att jag fått en något spydig (fast också kärleksfull) kommentar på fejjan om sköldpaddspumpen. Förslaget i kommentaren var att jag skulle sätta i kontakten (morr det hade jag såklart gjort men dragit ur när det inte funkade) samt sluta ha pumpen upp och ner (hm den delen kanske var korrekt då......). Självklart funkar den nu när den fått manlig "vändning". Det gör dock inte doppvärmaren och den går inte att göra just något åt alls (den är rättvänd och kontakten är i, eller var nu är den i en kartong) utan den har nog helt enkelt gått sönder. Nåja den är köpt i slutet av augusti (jag har t o m hittat kvittot) så jag hade tänkt mig en liten tur till djurbutiken. Hade är korrekt tempus! Det gick åt helsike såklart för bilen startade inte trots att den stått på batteriladdning i två och ett halvt dygn. Åhhh vad jag hatar denna bil!!! Men, något gott har skett eftersom jag fått beviljat ett nytt billån denna dag, så nu lusläser jag annonser på blocket....lögn!!! det låter jag andra göra.
Ge mig en bil bara, en bra som startar jämt och är kul att köra, har drag och motorvärmare. Kan väl inte vara så svårt, fast jag hatar att hålla på med sånt besvärligt. Tacka vet jag klädinköp eller till och med möbelinköp. Bilar och tekniska prylar är inte min grej som alla vet. Nu är det bara att vänta tills S eller grannen kommer hem så jag kan putta ut bilen och få dit startkablarna, tills dess har jag....tråkigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar