måndag 20 december 2010

Jullov!

Sista dagen avverkad på jobbet och den har fyllts med ganska fysiskt arbete. Vi har flyttat skåp, slängt en massa skräp, dammigt sådant, och framförallt flyttat och ställt upp uppstoppade fåglar och gnagare av olika slag. Jodå man kan roa sig vill jag lova. Att komma kånkandes på en kollosal tjädertupp upphittad i källaren kan väcka kollegors förtjusning, kan jag meddela. Nåja jag tillhörde i alla fall dem som kunde skilja på rovfågel och sjöfågel, dessutom känner jag klart igen kråkor, skator och kajor. Kollegan E impade stort genom att på nån minut plocka ut de småfåglar som stannar på vintern och de som flyttar..... alltså dit kommer jag aldrig hur många besök jag än gör på Naturskolan. Är glad att jag lärt mig hur en talgoxe ser ut!

Sänder en tanke till pappsen som är lite krasslig, en till Pizza som nu flyttat till C för att få sina bebisar och en till himlen där våra baggar nu befinner sig. Nu väntar bingen, sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar