söndag 19 december 2010

Jul i Kumla

Denna dag har det städats i huset i skogen... eller snarare rensats. Jag bytte gardiner medan "männen" i mitt liv rensade avloppet vid tvättmaskin och handfat. Ja men är det inte det man ska ha dom till ;))). Nåja tack snälla ni! Nu är till och med pannrummet någorlunda presenterbart även om man helst inte befinner sig där längre än nödvändigt om man inte vill frysa ars... av sig.

Eftermiddagen skulle ägnas åt lite julklappsinköp hade jag dyrt och heligt lovat Frk T så vi begav oss upp till vår lilla stads centrum. Där sjöngs det för fullt på torget, Amanda Leak, Lena Sahlo och Janssons Frestelse uppträdde med den äran i den bistra vinterkvällen. Fanken så kallt det var, men Janssons fick ändå upp ångan, jösses vad bra ni är trots halvtaskigt ljud med rundgångar. Nu är man ju inne den världen att man känner folk lite här och där och Janssons supersångerska E hade den goda smaken att ge lilla mig ett paket skänkt av Corinnes mode. Nu ska jag väl erkänna att jag inte är någon trogen kund hos Corinnes mode alls...har snarast beraktat butiken som, tja, kanske till och med något tantig för min smak. Får ompröva det för i paketet låg ett fint armband från Snö i silver med svarta pärlor! Jag älskar Snö-smycken (hm, detta på grund av min syster som fört in mig på den linjen, jag tillhör annars dom som kan gå år utan att ta på mig ett halsband men jag har blivit förtappad med åren.).

I morgon ska det städas på jobbet och sedan väntar julveckan med inköp, inköp och ja mera inköp kanske. Jag har i huvudsak en önskan till Tomten som inte rör mig själv utan någon jag älskar! Kanske borde jag satsa mer på han där uppe men det brukar inte heller vara ett säkert kort... nåja man får testa alla vägar. Ha en fin julvecka och försök stressa minimalt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar