tisdag 29 juni 2010

Sommaren är här!

Äntligen sol och värme! Midsommarhelgen var ovanligt varm och fin och det har fortsatt. Måndagens skräck utbyttes i glädje och en ren trut. Inte nog med att man kan vila ögonen på tandläkaren, där finns en kanonbra tandhygeinist också. Hennes utseende har jag inte mycket åsikter om men hon är rasande bra på sitt jobb. Varje gång hon har gått lös i min mun känner jag mig så bra! Ren och fin, hon gnor med stor flit bort varenda kaffefläck och tandstensgnutta utan att det gör ont. Hon fixar bort mina isningar i tänderna också. Inte var det något fel som kostade tusentals kronor heller =). Tandläkaren kollade allt mycket noga, inga hål, inga trasiga lagningar och inga sprickor som behövde åtgärdas. Visserligen sa den förbaskade karlen att jag var så gammal så jag hade sprickor i var och varannan tand men inga som han tänkte göra något åt. Oförskämda karl, det är tur han är så snygg annars hade han fått en snyting ;)

Efter tandläkarbesöket fick jag kaffe hos Mr Z trots att det inte var nystädat. Jag gjorde en sondering över blomsterprakten på balkongen och upplyste herr´n om att Tagetes minsann är lika tantiga som Pelargoner ;) så det så. Efter fika på denna glödheta balkong blev det lunch på stan. Ett tips; gå inte till Beuffhouse (tror det hette så) på Stortorget om ni har bråttom. Usel service som tog en evig tid. Nu hade vi inte det minsta bråttom men det är trist att bli ignorerad på restaurang. Därefter genomfördes dagens träningspass. Jag bar upp ett skrivbord till fjärde våningen utan att stanna, jo ni läste rätt!

I dag har min "lillaste" lillasyster och jag varit med alla systrars barn (alla kusiner och en kompis till Frk T) till Tisarstrand. Där har vi legat och stekt i solen och tagit sommarens första sjödopp. Helt ok och bara kallt precis när man gick i. Vi har också sett till att vi slipper dö nyfikna och kontrollerat om det var bra att bada vid Tisarbaden vilket verkar sådär trots namnet. Att ha en fin sommarstuga där verkar däremot riktigt nice. Har också kollat att min pappa mår fint. Sjukhuspersonalen tycker han kan lugna ner sig lite och inte använda motorsågen så mycket, vilket jag är dem evigt tacksam för. Han kan göra oss galna. Nu känner han sig piggare än på länge och sätter genast i gång med allt möjligt. Förra veckan låg han på sjukan. Suck.

Kvällarna...kvällarna har varit ljuvliga denna vecka! Varmt och härligt. Jag har tagit ut datorn och en bok på verandan, suttit med ett glas rött (fick en box av bästaste uppfödarC som tack för att Studza fått vara här) och chattat och läst. Helt underbart (även om jag gillat lite sällskap)! Älskar sommaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar