torsdag 17 juni 2010

Storyline i Göteborg

Äntligen semester! Jag måste börja i det nu när jag sitter här i skymningen den första semesterkvällen. Underbart lediga veckor att se fram emot. Göteborg och en intensiv kurs i två dagar direkt efter att själva jobbet var slut, var lite hårt. Jag har sällan varit så kolossalt trött som jag varit dessa dagar. Mycket kaffe har det gått åt. En givande kurs med en inspirerande och duktig kursledare hjälpte mig att hålla mig vaken, men bara nätt och jämt. Vi har trots detta skapat en mycket tjusig djurpark och min biolog Eskil Torkelstjärna hade där sin självklara plats som öns störste charmör. Han kommer nog ut ur garderoben om ett par år men det har han som totalt tjejtokig, inte insett ännu. Storyline är garanterat ett fantastiskt arbetssätt som jag hoppas vi kommer använda till hösten. Det verkar få med allt faktiskt, oavsett ålder på barnen. Kräver lite rolig planering förstås men det är det säkert värt.

Annars har jag åkt tunnelbana några gånger, förmodligen helt ensam eftersom övriga Göteborg åker spårvagn, men man har väl rätt att säga fel va? Kollegan A och jag tog lite vin på rummet och pratade om livets allvar och glädjeämnen innan vi begav oss mot staden. Där åt vi god mat på en sportbar och tvingades ha en tv-skärm strax bakom oss som vi i alla fall slapp titta på (det gjorde andra så bra). Maten var mycket god och vinet var billigt (29 kr för ett glas) och mindre gott. Vi gick vidare upp till Avenyn och tog en drink. Sedan fick kollegan A den briljanta idén att vi skulle gå hem. Hittar du? undrade jag osäkert eftersom jag i storstäder varken känner väderstreck eller har en aning om vart något ligger. Joo då och inte var det långt heller!!! Heppa, heppa, vi gick ett tag kan man säga. Vi kom faktiskt ända till Stenalinefärgorna när vi insåg att det nog var en bra bit till. Då såg vi att vi var vid Järntorget där vi gått av tunnelb..., förlåt spårvagnen när vi åkte in till stan. Alltså tog vi Tricken tillbaka till hotellet som låg vid Chapmans torg om nu någon mer berest känner sig hemma i Götet och vill veta.

Klockan halv nio tyckte kursledaren att vi skulle sitta på plats pigga och glada och det gjorde vi väl... i mitt fall kanske mer trött och glad men ändå på plats. Efter en lika intensiv dag med skapande av djurpark och händelser i densamma var det slut vid fyra. Två timmar till shopping som kollega A redan hemma bestämt att vi skulle utföra på H&M (eftersom det är en unik affär för Göteborg förstås ;). Det gjorde vi också, vi slet till oss klädtrasor som var jättebilliga, stod i kö, provade, stod i kö och provade igen och handlade lite. Jag hindrade i alla fall A från att köpa sin, typ tolfte (gissar jag) svarta tröja till hennes makes stora glädje. Där fick jag ett plus i kanten! Själv inhandlade jag två tröjor, ett linne och ett par shorts för drygt 300. Bra om jag får säga det själv. Tågresan hem (vi hann märkligt nog) var lång och varm men tog slut till slut ;) Bästa M hade snällt hämtat Frk T som repeterat i tre timmar. I morgon väntar henne en heldagsrepetition och premiär på lördag. Välkommen till Fjugesta då kl. 18,00 på Sparbanksbörsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar