onsdag 9 juni 2010

Jo då, förkylt är det...

Frk T vaknade på natten kraxade fram att hon ville ha nässpray, insåg (just då) att skola inte var att tänka på. Jag ställde om klockan till sju och ringde allt som skulle ringas och somnade om. Klockan 8.30 kommer det älskade barnet in till mig och ställer frågan:
-Vad är det för dag, mamma?
-Onsdag
-Men är du inte klok, det är ju skola, gå upp!
-Du är ju sjuk, vi bestämde i natt att du skulle vara hemma.
-Jag villllll inte, jag vill göra något!!!!!!!!
Gå ner och sätt på tv:n och var tyst, sa mamma och drog täcket över huvudet. Vid tiotiden hade det älskade barnet insett att det var rätt klokt och skönt att vara hemma med sitt snorande och kraxande. Kan hända att skolavslutningen inte är i någon större fara i alla fall =)

Själv förärades jag med en dundrande huvudvärk, förmodligen på grund av misstaget att somna om två gånger efter att ha varit uppe. Inte smart. Hade tänkt utnyttja vabdagen till att städa lite eller så men som vanligt blir här inget vettigt gjort, suck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar