måndag 21 juni 2010

Blev något gjort då?

Nja något lite kanske. Till att börja med så blev jag väckt av ett obehagligt besked. Sjukdom i familjen som jag hoppas löser sig på ett bra sätt. Det innebar att lite saker som hundpassning (jag är ju liksom redan i den fasen) behövde lösas. Just nu är jycken hos syrran och jag hoppas det går fint. Eventuellt hamnar han här i morgon. Det är en snäll men stor rackare och Studza blir kvar här över midsommar så det kan bli fullt hus. Det här innebar en del telefonerande och det blev inte mycket annat uträttat förstås. Frk T och jag handlade i alla fall födelsedagspresent till Lilla h som hade discokalas nu ikväll. Den glömde vi på Bokia, vilket vi upptäckte när vi var inne på Studiefrämjandet och lämnade en cirkellista, jösses så bråttom vi fick tillbaka dit. Det hade ju varit lite trist att slänga ut ytterligare en hundralapp på smink (som var det presenten innehöll). Men den låg kvar där Frk T hade sett sin slarviga mamma lägga den ifrån sig.

När Frk T sedan åkte på sitt partajande med alla klasskompisar tog jag och hundarna en promenad. Studza passade på att bada i ett ruskigt skitigt dike och blev till sin förskräckelse duschad när vi kom hem. Bästa kamrat M ringde och ville komma över och köpte samtidigt med sig kinamat. Gott med goda vänner! Hon ville givetvis hämta sina pengar som jag så snällt tagit ut från mitt konto. (Hon fick ju föra över dom till mig när hennes kontokort spårlöst försvann). Nu känner jag mig återigen sjukt trött och kroppen värker. Jag ägnar mig åt Van Veteren som är på fyran just nu. Sov sött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar