söndag 27 juni 2010

Lata dagar!

Lata dagar, humlor som surrar och varma kvällar i gott sällskap. Så ska sommaren se ut. Det gör den inte för alla, dessvärre. I dag har min i alla fall varit lat och allergisk. Kamrat M och jag har tillbringat 90% av dagen i var sin nedfälld stol på verandan. Ibland har vi babblat om allt möjligt, ibland har vi varit tysta en stund. Kamrat M är en sådan där bra människa som man kan vara tyst med utan att det blir jobbigt. Sådana är ovanliga men så underbara att umgås med. Ska man gnälla om något utöver sin egen lathet denna dag så är rinnande ögon inte det som hör till det bättre precis. Men efter att vi latat oss nog, tog vi oss upp till Kumla och gick på den nya Asiatiska restaurangen och jag provade sushi för första gången på restaurang (en plastförpackad historia från ICA som smakade allt annat än bra räknas liksom inte). Helt ok, valde en variant med lax och räkor. Kamrat M åt en wok som var ännu godare dock. Den restaurangen får nya besök. Tack, mer sådant i Kumla!

Men åter till allergin, efter matintag åkte vi till Drogbutiken (märkligt namnbyte men, men) på Marieberg för inköp av ny sorts allergimedicin. Just nu känns det som att det hjälper lite bättre, håll tummarna att det funkar även i morgon är ni snälla. Förundran, var dock vad vi kände när vi svängde in på den rätt fulla parkeringen. Varför i herrans namn är folk på Mariebergs köpcentrum när solen skiner från klarblå himmel och det är badväder utanför? Obegripligt att stället är fullt av folk en sådan här dag, vi trodde vi skulle vara ensamma.........eller kanske inte, det värsta var nog att jag anade att det faktiskt var så illa som det var.

I morgon ska jag till tandläkaren :( det gör mig dyngnervös. Inte för att jag lider av tandläkarskräck. Jag har en riktig pudding till tandläkare men han är inte billig. Inte verkar han verkar han vara förhandlingsbar vad gäller priser eller betalningssättet (skoja bara nu, skoja bara ;) heller. Det har isat länge och väl i mina tänder på ena sidan trots Sensodyn och det gör mig nervös. Min plånbok är nämligen inte alls förtjust i tandis. Frk t kan inte sova så nu är det dags för hela familjen att krypa till kojs. Sov sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar