onsdag 23 juni 2010

En sån där dag...

Ni vet en sån där frustrerande dag när liksom inget blir gjort och man bara går runt och väntar. En sån har jag haft idag. Förmiddagen tillbringades med väntan på att Frk T och hennes kompis Frk R skulle vakna. Dessutom väntade jag på att få veta när pappa skulle komma hem från sjukan och om jag behövde åka över för att fixa nåt. Sen väntade jag på att grannen skulle ringa för att ugnarna skulle få komma och bada i polen och sen på att de skulle komma hem så vi kunde fixa det som måste fixas.
Nåja några bra saker blev gjorda, en lista, jag gillar listor:
Jag ringde och redde ut chattmissförståndet - bra känns fint
Jag diskade - mycket bra för disken var gigantisk som vanligt
Jag klippte ner rosen - ok
Jag tvättade två maskiner tvätt och bytte lakan i "garderoben" - bra
Jag, kamrat R och ungarna körde bord och stolar till morgondagens fest - mkt bra!!!
Vi tittade på Skalman som Frk T ska få - bra eftersom det var efterlängtat.

Angående Skalman som enligt Frk T ska döpas om till Bullen. (Nåja han struntar säkert i vilket bara han får mat). Skalman är, som man hör på namnet, en sköldpadda som ska flytta hit nästa vecka. Findus behöver ytterligare en man i huset, liksom. Frk T vill ha ett EGET djur som inte bryr sig om mig i första hand. De flesta har en tendens att hamna i min säng rätt snart. (De är typ de enda som hamnar där om ni undrar ;) Detta retar Frk T enormt och denna Skalman lär vackert sova i sitt akvarium som ska stå i Frk T:s rum, alltså lär han bli HENNES helt och hållet. Kamrat A skänker honom till oss, och om sådär 4-5 år när Frk T tröttnat, så skänker vi tillbaka honom till A:s barnbarn som då är stort nog. Bra va! En sköldpadda blir nämligen sådär en 100 bast så jag gillar verkligen den uppgörelsen =-) Vi måste dessutom hålla oss till ett djur som varken Pizza eller Findus vill döda eller äta upp. Kaniner, marsvin, hamstar och råttor är därmed uteslutna. fåglar ger mig astma och ormar ...brrrrr ska vi inte tala om. En sköldpadda känns helt rätt, även om det säkert är aptråkigt att städa akvariet. Men DET ska Frk T få ägna sig åt. Snacka om fajter vi ska ha om det. För att stärka mig inför dessa så genomförde jag ett eget litet corepass här hemma för mig själv. Känns fint! Trevlig sommarnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar