fredag 4 juni 2010

Fredagsmys

Fredag i skolan när sommarlovet närmar sig är ingen lek men jag får ändå säga att det mesta rullat på bra. Mina gulliga, duktiga elever med sitt band That! vann skolans talangtävling i dag. Bästa kollegan M arrangerade det hela tillsammans med elevrådet. Förutom vinnarna och en sååå duktig tjej som hade skrivit och läste en egen dikt gjorde nog vi lärare stört succé. Det oroar mig lite smått att jag kanske finns på You tube i 70-talsmundering skrålandes Hot Stuff men sånt får man ta. Eleverna var förtjusta i alla fall och jag såg att de filmade friskt fastän jag hotfullt sagt till några att det var förbjudet ;) Malmens lärare har i alla fall inte några större hämningar och vi satsar friskt, utan att repetera alls, på ren improvisation och tja...det kunde säkert varit bättre.

Eftermiddagen tillbringades hos grannen E och så även kvällen. Grillkväll hos grannarna är fint det, lagom långt hem. I morgon väntar tjejpartaj hos före detta kollegan C, Frk T ska övernatta hos Lilla h och Pizza har där en beundrare i form av stor rottiskille så det kan bli trevligt. Nu: sömn. Sov sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar