fredag 18 juni 2010

Sommarlov

Sommarlovets första dag är till ända om 14 minuter. En bra dag om än med en trött morgon. Jösses, att gå upp 8.30 kändes som 05.00 eller nåt sånt. Trots att jag sovit åtta timmar då. Nåja i morgon ska Frk T inte vara i Fjugesta förrän kl. 12.00 och det är ju i alla fall två timmar senare än idag. Efter en sen (efter skjutsandet) lång frukost och lite fejsbookande begav jag mig till storstaden för lunch. Nice sådan på Saigon, ett ställe jag tidigare endast lånat toan på. (Det skedde när vi gick ut härom helgen och var rasande kissnödiga när vi gått av bussen nere vid södra station (parentes i parentesen av onödigt vetande)). Vi tog sedan en promenad och satt vid slottet en stund, för det blev faktiskt sol trots utlovat regn och moln. En viss rädsla för att få måsskit i huvudet fanns men annars var det bara en råtta som störde den pratstunden *asg*. Blev tvungen att kila in på H&M och inhandla ett par födelsedagspresenter till Frk T när jag ändå var i staden. Man blir tacksam över att bli väntad på när man som alltid har förmågan att välja helt fel kö.

Efter denna stund av avkoppling i trevligt sällskap blev det dags för hundhämtning. Pizza skulle åter till sitt hem efter sin visit i Hällabrottet och Studza fick följa med hem till oss denna helg då matte arbetar på utställning söder över. Frk T skulle hämtas efter sin mastodontrepetitionsdag (här särskrivs minsann inte) strax före 18 eftersom hon då skulle vara på kalas hos en föredetta klasskompis i Örebro. Här förbrukar vi bensin minsann... Medan Frk T kalasade ägnade jag mig åt "klubbarbete" i de "Totalt förvirrades och borttappande människornas klubb". Den har två medlemmar, jag och kamrat M, fast kollegan C har faktiskt kvalat in eftersom hon alltid tappar bort sina jackbrickor på krogen. I dag var det tack och lov inte jag som stod för borttappandet utan bästa M. Både körkort och kontokort är spårlöst försvunna. Bara att föra över all kosing till mig och spärra kort. Detta gjordes och sedan kunde vi lugnt promenera med hundar i det vackra Karlslund innan Frk T hämtades. Hon somnade ovaggad i kväll, kan jag meddela.

Kvällen har ägnats åt galna inlägg på fejjan om stackars Daniel och Vickan som ska förenas i morgon. Vi (jag och diverse vänner mest jobbrelaterade sådana) kan bli lite småelaka mot och om både det ena och det andra. Men trots att jag inte är helt förtjust i att vara med och betala kalaset så önskar jag självklart de lyckliga tu ett långt och bra liv utan skilsmässa. Om bara någon kunde styla tillbaka den stackars gossen så han slipper se ut som en potentiell seriemördare! Usch han var riktigt söt på en bild (som för all del var tagen snett bakifrån men ändå) från när de träffades i "smyg". Nåja i morgon lär jag inte hinna se mycket av det bröllopet för Frk T har premiär. Det lär väl visas i repris resten av sommaren om andan faller på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar