måndag 14 juni 2010

Höstjobb

Rubriken kan kännas malplacerad men är ett faktum. Dessa arbetsdagar ägnas åt höstplanering. Schema ska läggas (trots att vi garanterat får göra om det några gånger), böcker beställas, klassrummen städas och arbetet planeras. Vi har visserligen utvärderat vårt arbete också men så fort vi kunde kastade vi oss över höstplaneringen. Det är minsann inte lätt när man är trött och inte direkt superinspirerad men det går när man har goda kollegor. Jag ser fram emot hösten på flera sätt, dels blir arbetslaget alldeles utmärkt, tror jag och dels ska jag förkovra mig i engelska. Kors i taket, så fick jag dessutom ett schema från universitetsläraren ett par timmar efter önskat sådant på mailen, en man med framförhållning! Jag är djupt imponerad! Det bådar gott inför hösten. Hösten har mer att erbjuda, fyra nya elever får vi i klassen varav tre är trillingar!!! Jösses låt dom inte vara alltför lika varandra! Det är i alla fall gott att vi får fler elever till skolan tycker jag.

På onsdag väntar Göteborg och mer lärarutbildning sedan blir det Kraxlokal och sommarlov, gött gött! Ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar