måndag 7 juni 2010

Planering

Sommarlovet närmar sig och med det massor av Studiefrämjande- och kraxjobb. Vår nya lokal ska döpas, utrustas med ljud och ljus, bord och stolar. Vi ska planera vad vi ska ha som invigning och lägga upp schema för verksamheten. Att något händer faller på min lott.

Längtar verkligen efter sommarlov nu inte minst efter sovmornar. Nåja, jag orkar väl några dagar till även om det är mer än lovligt jobbigt just de här sista dagarna innan lovet. Många ungar är tokstressade och extremt lättretliga så jag är lite trött. För vissa barn är skolan också en stor trygghet med struktur och det finns faktiskt en och annan som inte önskar sig något sommarlov. Jag hoppas verkligen att alla mina eller snarare skolans alla elever får en lugn, trygg, varm och skön sommar.

Frk T ska ha Skogstorpsdag i morgon och då ska det säljas och tävlas. Här har poppats popcorn och hos Lilla h har det bakats. Gosedjursförrådet har minskat betydligt eftersom dessa ska vara vinster i burkkastning, ja de ska kasta något på en pyramid av burkar och vinna ett gosedjur alltså. Den goda dottern har ondgjort sig över att det dricks på tok för lite burköl/dricka i detta hus. Två ynka burkar lyckades jag trolla fram. Vi får väl hoppas att kamraternas föräldrar pimplat i sig mer. Om jag inte hade eldat upp dem hade jag kanske kunnat fixa en pyramid av lådvinskartonger hahahaha, skoja väl nu alltså ;) På onsdag infaller samma sorts entrepenörsarrangemang på Malmen. All denna affärsverksamhet bedrivs med låtsatspengar om någon undrar.

Kan inte låta bli att ge er en såååå söt bild på en Pizzabäbis; Erik hette han hos Carina nu heter han som en italiensk sportbil. Bedårande är han i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar