söndag 27 juni 2010

Midsommarrapport

Det har inte blivit så mycket bloggande denna helg som varit full av annat. Kraxfest i torsdags och i och med det en liten inofficiell invigning för vår nya lokal. Mysigt värre med knytis och allsång till gitarren. Hade inte myggorna varit så satans ettriga hade grannskapet hört oss längre utanför entrén. Det gäller att göra reklam. Tack T och E som lånade ut cyklar vilket gjorde att jag slapp en låååång nattpromenad i högklackat.

Midsommar hos kamrat R med besök på Gällersta Forngård. Glöd underhöll som vanligt bra och Eldståhls spelade kvällen lång. Dock inte så långt som vi tänkt eftersom vi missade en timma på slutet efter att ha varit hemma och grillat emellan. Nåja jag hann dansa med en rökluktande värmlänning som gjorde sitt bästa för att både bugga och dansa vals. Det är tur att jag för så bra.

I går blev det mer rödvin och grillat för Lekebergs Revysällskap spelade Rakt i Spat på Sannabadet i strålande sol. Ångrade bittert att jag inte tagit på en keps mot solen. Men kamrat M och jag hittade en fin skuggig slänt och kamrat R insåg att fotograferingen till slut blev bättre därifrån. Mysigt sällskap fick vi av revybekanta från Karlskoga. Nice kväll med både fars och god mat med andra ord. Sedan hem för att slåss med myggorna en stund på verandan innan vi gav upp. Frk T har väl haft en fantastisk helg på Vättern kan jag tro.

Smolket i bägaren denna helg är allergi!!!! Morrrr, ögonen rinner oavbrutet och kliar, huden under svider som eld och jag blir trött. Måste till droghandeln och få tips om nya tabletter idag. Varför får jag detta skit vid 45???? obegripligt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar