tisdag 15 juni 2010

Tanka livskraft


Oj en sådan dag! Begynnanda vagel i ögat. Full rusch på jobbet, vi har städat oss svettiga, beställt böcker och slängt skräp i massor. Hann inte hem en minut tidigare vilket jag tänkt. Kramade de flesta inför vårt underbara sommarlov. Er jag inte hann med eller såg skickar jag en lååååång cyberkram till. Ha en fin sommar allihop, vare sig ni jobbar en del av den eller är lediga. Efter jobbet var det bara stress. Hämta Frk T, hämta hund och saker, köra i raketfart till Fjugesta och lämna barnet. På väg därifrån insåg jag att jag måste tanka. Ja, inte bilen, utan mig själv. Alltså var det bara att stanna till vid en av de vackraste platser jag vet. Riseberga!

Jag och Pizza gick uppåt och njöt av varenda Midsommarblomster som blommade vackert violett hela vägen upp mot amfiteatern. Där satte vi oss en stund, tankade goda minnen, lät tiden flytta oss tillbaka sådär en 800 år eller så. Där är så vackert och hela stället fyller mig med ro. Goda minnen från Nils Holgerssonsommaren bidrar också. Nytankad begav jag mig sakta tillbaka till bilen och fortsatte stressa med ny kraft. Mot ICA (biblan var stängd så böckerna får vänta till fredag med att återlämnas), hem med mat, till Marieberg och Apoteket för att köpa det jag glömde på lunchen. Till Fjugesta hämta barn, lämna barnet hos pappa, lämna hunden och hem och packa. I morgon har övriga kollegor sommarlov men jag och kollegan A beger oss till Göteborg. 06.26 går tåget. Kan vara klokt med sömn, jag tror inte jag glömt något.

Och du, ta en tur till Riseberga. Jag hann tänka att om jag någon gång mot förmodan gifter mig. Då ska jag göra det där! Sweet dreams!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar