lördag 12 juni 2010

Helgtankar och göromål

I går var jag på avslutningsfest hos min chef. Han bor inte var som helst han, utan i en av Kumlas nya skyskrapor, högst upp! Svindelvarning alltså! Läckert var det synd bara att det regnade och blåste så uteplatsen fick vara tom. Vi hade så trevligt, Malmenpersonal är sällsynt trevliga och roliga av sig nämligen. Vi skrattade halvt ihjäl oss åt våra galna "vill absolut inte ha så den här ger jag bort " prylar. Måste erkänna att jag glömde min gris hos Hasse, dessvärre. Givetvis blev det en tur in till Örebro fast jag definitvit tänkt avstå. Strömpis hade börjat med 30+ så dit gick vi. Det var ok men roligast hade vi innan förstås. Kamrat R var snäll och hämtade oss och mina arbetskamrater var tacksamma över den "taxin" hem. Tack för det.

Nu till något helt annat, jag har nämligen retat upp mig lite också:

Det är inte ofta jag håller med moderater, inte ofta alls, men idag anser jag att Kent Persson har alldeles rätt när han anser att det börjar bli löjligt detta tjafs om uteserveringarna i Örebro. Det kan väl för jössenamn inte spela någon som helst roll om Pitchers m.fl. har en matta på trottoaren under borden. Jag trodde att skälet till att borden till varje pris ska stå direkt på marken var för att underlätta för funktionshindrade? Det är varken svårare att köra rullstolen på en matta eller för den delen på en låg uppbyggnad bara det finns en ramp. Skälet måste vara något annat inser man, då man följer denna fåniga följetång. Skälet måste helt enkelt vara att djävlas med krogägarna och kroggästerna! Vi som går ut i Örebro vill nämligen gärna sitta ute, hela stan lever upp och det är helt underbart när vädret är fint! Det innebär också att vuxna människor är ute på kvällarna och blandas med ungdomarna. Jag önskar mig betydligt mer sådant även i Kumla. Vad ni gör, politiker och tjänstemän i Kumla, förstör inte sådana initiativ om de dyker upp!

Nöjeslivet i Kumla kommer givetvis att öka, det hoppas jag ni sett i tidningen i dag. Sture och jag träffade både NA och Kumlanytt igår och visade och berättade om vår nya fina lokal. Där hoppas vi amatörkulturen ska flöda ut över vår lilla stad. Jag hoppas verkligen att Kumlaborna ställer upp och vill komma på det vi arrangerar. Nu ska vi sätta fart och utrusta lokalen och börja planera för arrangemang. Oj så roligt det ska bli. http://na.se/nyheter/kumla/1.862736-studieframjnadet-flyttar-in-i-centrumkyrkan Glöm inte skicka in namnförslag. Ni som skickat till mig via Facebook och sms har jag skickat vidare till Sture. Studiefrämjandets styrelse får avgöra frågan så småningom tror jag. Även om jag hoppas att jag får bestämma ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar